TRENING CARDIO – WADY I ZALETY

Czasem warto przeprowadzić rozeznanie przed podjęciem jakiejś decyzji, co ma więcej plusów, co minusów. Jest to bardzo racjonalne rozwiązanie, szczególnie w przypadku bardzo ważnych decyzji, od których zależy nasza przyszłość. Ale nawet w przypadku takiej błahostki jak zdecydowanie się, czy sport to coś dla nas i czy w ogóle warto poświęcić się jakiejkolwiek aktywności fizycznej, zrobienie wykazu plusów i minusów jest dobre.

Na początku warto przeanalizować trening cardio. Czyli czy lepiej wpływa na nas pływanie, bieganie, a może taniec. Wyróżnijmy, co jest dobre dla naszego zdrowia, a co nam się podoba. Jeśli te informacje się pokrywaj – sukces. Znaleźliśmy idealny sport. Jeśli nie – jest mały problem. Zderza się zdrowie z przyjemnością, Emocje kontra rozum. Trening cardio jest bezpieczniejszy niż wszystkie treningi siłowe, jednak nawet on może zrobić krzywdę. Jeśli mamy złą technikę biegania i niewłaściwe obuwie, a także problemy zdrowotne, które wykluczają te zajęcie możemy pożegnać się z tą dyscypliną sportową. Nie musimy się jednak załamywać. Albo znajdziemy inny sport – można próbować do skutku – albo po prostu pójdziemy do lekarza i poprosimy o poradę. Trening cardio nie musi być wykonywany według ściśle określonych reguł. Nie musimy przecież szykować się do maratonu. Możemy chociażby biegać powoli i po specjalnej nawierzchni.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *